PROMOWANIE MAREK
Fundusze na działalność promocyjną dla polskich firm chcących rozwinąć swoją działalność na rynkach zagranicznych są przyznawane przez Regionalne Programy Operacyjne (RPO) jak również w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR)
Poddziałanie 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand.PL” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój jest działaniem wspierającym promocję produktów polskich przedsiębiorców na rynkach zagranicznych. Jego celem jest promocja polskich marek produktowych na rynkach międzynarodowych, a tym samym zwiększanie wolumenu eksportu polskich firm z sektora MŚP. Wsparcie programu Go to Brand.PL ma polegać na promowaniu na rynkach zagranicznych polskich firm z sektora MŚP.
Program skupia się na wsparciu przedsiębiorców, którzy będą uczestniczyć w Branżowych Programach Promocji oraz Programach Promocji o charakterze ogólnym. Poddziałanie to stanowi swoistą kontynuację wspierania przedsiębiorców w obszarze internacjonalizacji względem działania 6.1 „Paszport od Eksportu” oraz poddziałania 6.5.2 PO IG 2007 – 2013. Poddziałanie 3.3.3 Go to Brand.PL ukierunkowane jest na promocję polskich marek eksportowych poprzez koncepcję Marki Polskich Gospodarki przy jednoczesnym zaangażowaniu zarówno początkujących eksporterów, jak i przedsiębiorców posiadających wieloletnią tradycję w tej sferze.
BRANŻOWE PROGRAMY PROMOCJI, W KTÓRYCH UDZIAŁ MOŻE ZOSTAĆ DOFINANSOWANY W RAMACH KONKURSU:
- Sprzęt medyczny
- Kosmetyki
- IT/ICT
- Jachty i łodzie
- Meble
- Polskie specjalności żywnościowe
- Sektor usług prozdrowotnych
W kolejnym planowanym na IV kwartał 2016 r. naborze Wniosków, branże mogą ulec poszerzeniu o:
- Maszyny i urządzenia (m.in. maszyny dla górnictwa, rolnictwa, budownictwa)
- Biotechnologia i farmaceutyka
- Moda polska (odzież, wyroby jubilerskie, design)
- Budowa i wykańczanie budowli (m. in. budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa)
- Części samochodowe i lotnicze
KOSZTY KWALIFIKOWALNE:
- koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie;
- koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju;
- koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych;
- koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
- koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie;
- koszty reklamy w mediach targowych;
- koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
- koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej;
- koszty informacyjno-promocyjne projektu;
- koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia w formie, o której mowa w art. 131 ust. 4 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013, dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚPMAKSYMALNA WARTOŚĆ KOSZTÓW KWALIFIKOWALNYCH PROJEKTU WYNOSI 1 000 000 ZŁ.
MAKSYMALNA INTENSYWNOŚĆ DOFINANSOWANIA:
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych;
- w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
- do 60% – dla średniego przedsiębiorcy;
- do 75% – dla małego przedsiębiorcy;
- do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego;
- do 85% – dla pozostałych mikroprzedsiębiorców.
TERMIN NABORU:
Zgodnie z Harmonogramem naborów wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na 2016, nabór planowany jest od 24 czerwca do 5 sierpnia oraz od 14 listopada do 16 grudnia.